Business and Human Rights

Business needs to embrace sustainability targets

Companies that do not align their management strategies with sustainable development goals will lose out, warns Klaus Leisinger.

Companies that do not align their management strategies with sustainable development goals will lose out, warns Klaus Leisinger.

Article invited by NATURE (www.nature.com)

Klaus M. Leisinger

Erschienen: 2015

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2010 – Making sense of the Human Rights principles

Making sense of the United Nations Global Compact human rights principles

The ten years in which the United Nations Global Compact has been in existence have been watershed years with respect to business and human rights. Never before has as much attention been paid to the many ways that businesses impact human rights conditions, and it is safe to say that the Global Compact is one of the main reasons why this is so.

Klaus Leisinger, Aron Cramer and Faris Natour

Erschienen: 2010

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2008 – Menschenrechte und Unternehmen Blaue Reihe Nr. 105 – Artikel KML

Menschenrechte als unternehmerische Verantwortungsdimension

Eine vertiefte Auseinandersetzung mit dem Thema Menschenrechte löst schreckliche Assoziationen aus: Menschen werden wegen ihrer politischen oder religiösen Überzeugungen, ihrer sozialen Stellung, ihrer ethnischen Herkunft oder wegen anderer willkürlicher oder politisch opportuner Differenzierungen ihrer Würde beraubt, enteignet oder verhaftet, gefoltert, ja getötet.

Klaus M. Leisinger

Erschienen: 2008

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2007 – Menschenrechts Jahrbuch Leisinger Artikel

Zur Menschenrechtsverantwortung von Unternehmen

Die Debatte zum Sachverhalt „Menschenrechte und Unternehmen“ hat sich in den letzten Jahren zu einem zentralen Thema auf der internationalen Corporate Responsibility-Agenda entwickelt. Verantwortlich dafür waren vor allem zwei Prozesse:

Klaus M. Leisinger

Erschienen: 2007

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2006 – Right to Health-UNU

THE RIGHT TO HEALTH: WHAT CORPORATE DUTIES?

To improve the health situation of underprivileged women and girls in any place of the world is definitely a highly valuable objective. And it is even more valuable if it is done in a exemplary, innovative, and cost-effective way that might serve as a “proof of concept” model to be up-scaled elsewhere.

Klaus M. Leisinger

Erschienen: 2006

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2005 – Right to Health UN Global Compact Quarterly

The Right to Health: A Duty for Whom?

The economic, social, and cultural human rights catalogue, including the “right to health”, gained increasing importance with the rising popularity of the “rights- based” rhetoric permeating many political and social movements.

Klaus M. Leisinger

Erschienen: 2005

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